Wednesday 13 August 2014

Performance Drink


Jom berkenalan dengan Performance Drink.


Performance Drink pertama kali dihasilkan pada 1980-an oleh saintis Shaklee dan University Yale bagi membantu projek penerbangan Daedalus (human powered flight programme). Performance Drink merupakan minuman sukan pertama bagi para atlet di Amerika Syarikat. Melalui perkasaan produk Performance Drink dari Shaklee, penerbangan Daedalus telah mencipta rekod sejarah sebagai penerbangan berkuasa manusia yang terjauh iaitu 72 batu dan rekod ini masih bertahan hingga kini.

Performance Drink juga telah direka khusus untuk para angkasawan NASA, Amerika Syarikat. Para atlet bertaraf antarabangsa dan pengembara terkemuka memilih Performance Drink sebagai pilihan utama mereka. Ini kerana minuman ini telah banyak membantu mereka dalam mencipta rekod baik dalam dunia sukan mahupun aktiviti pengembaraan.

Ujian klinikal membuktikan rumusan eksklusif Opticarb yang sudah dipatenkan ini akan meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda, memberikan tenaga dan memelihara sirkulasi bendalir dalam tubuh. Berbanding dengan minuman sukan yang lain, Performance Drink mempunyai lebih 67% oto glikogen (sumber tenaga) dan menyediakan tenaga dari 3 jenis kabohidrat dengan segera.





Manfaat Utama

1. Meningkatkan daya ketahanan badan.
2. Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat.
3. Menggantikan air yg hilang sewaktu latihan fizikal.
4. Meningkatkan daya tahan otot dan memanjangkan waktu latihan tanpa
    mencederakan tubuh.
5. Membekalkan tenaga dan daya tahan fizikal.
6. Mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi
    metabolisma dalam tubuh.
7. Mencegah penyahidratan.
8. Mengekalkan paras gula.

Sesuai untuk :

- Atlet
- Mereka yg berpuasa
- Sebelum dan selepas pembedahan
- Tidur lewat malam
- Mereka yang cepat letih
- Cirit birit
- Tiada selera makan
- Rendah paras gula


No comments:

Post a Comment